mandag den 28. marts 2016

En fugl i hånden ........


Et gammelt ordsprog siger, en fugl i hånden er bedre end ti på taget ;)

På Strikkefestivalen skal jeg også undervise i 
hækling - grundkursus - så det skal være enkelt, men alligevel noget interessant.

Da amigurumi er så populært for tiden, ønskede jeg at de skulle lære at øge masker og mindske masker, så de kunne fortsætte selv efter workshoppen.

I første omgang tænkte jeg, at de skulle hækle en kugle, men hækleriet greb om sig, og resultatet blev en sød fugl :)

Her er nogle billeder fra processen :)


- jeg har altid en sikkerhedsnål i arbejdet hvor omgangen starter :)


- her ses kugleformen tydeligt :)



- så bliver der stoppet med fiberfyld



- jeg synes formen også minder om en pære, så med lidt justering, en stilk og nogle blade ;)




- og så fik jeg en sød hjælper ;) som gerne ville se både notater og resultat :)




- og som testede formen for mig :)



- så skulle der tænkes vinger ....



- og næb ...


 -  øjnene var en udfordring - der skulle adskillige forsøg til inden jeg var tilfreds :)

- både hæklede og broderede øjne - det blev knuder til sidst.




Jeg synes den blev rigtig sød - nu er kun det kedelige tilbage, at renskrive notaterne og så lave en prøvehækling til :)





1 kommentar: